onsdag 14 mars 2012

Inoficiell tävling Växjö

Åh, så dålig jag är på att uppdatera!

Föregående söndag, det vill säga den 4e mars så följde jag med Mari och Åsa till en inoficiell tävling i Växjö. Egentligen var det träning i Taberg som stod på schemat, men eftersom de ändå skulle åka valde jag att följa med och få lite miljöträning. Bra med tanke på kontaktfältsträningen! Först ut var en agilityklass med enbart balansen som kontaktfältshinder. Som vanligt vad det gäller agilityklasser så såg jag i princip bara balansen och resten av banan struntade jag i. Vilda rev hinder nummer två, men det på grund av mig som blev lite övertydlig och tidig i ett byte vilket gjorde att hon försökte vända så snabbt som möjligt i luften och därmed rev. Allt flöt sedan på bra och vi närmade oss balansen, öste på henne allt vad jag kunde över och på vägen ner stannade hon först till ovanför kontaktfältet - ajaj. Jag sa inget utan väntade bara ut henne och strax stod hon så fint med två av, två på! Duktig tjej! Sedan blev det lite missförstånd med kommande hopphinder (som var samma hinder som vi rivit) så fick en vägran där. Men vad gör det när kf satt!? Ingenting!! Jättenöjd med loppet! Stort tack till Åsa och Mari som också hela tiden finns där och stöttar inför kontaktfälten!

Efter lite vila var det dags för hopploppet där banan var jätterolig! Ganska mycket byten och en del fällor, men banan passade oss bra! Lyckades med ett fint framförbyte på slalom vilket jag är väldigt nöjd med. Banan gick kanon, slutade på noll fel och en andraplats! Ledsen att jag sabbade Pricerunners fina ordning i resultatlistan bara ;P
Vilda var inte riktigt så snabb som hon brukar, men det berodde nog dels på undrlaget som var väldigt tungt samt på att vi dagen innan varit iväg på marsvinsutställning vilket tar en del på krafterna.

En sak är ju säker iallafall, årets första tävling hade inte kunnat börja mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar