måndag 7 januari 2013

På söndag kommer vi igång med säsongens inomhusträning! Det ser i fram emot. Det ska bli skönt att ha en ordentlig aktivering en gång i veckan. I nuläget får vi nöja oss med promenader och lite tricksinlärning. Vi försöker lära oss backa, eller nåja, jag försöker lära Vilda att backa... Vilket går sådär. Hon kör repan av allt hon redan kan innan hon backar, men men.. Skam den som ger sig!
Efter att hon drog på sig skadan med klon i höstas så har jag verkligen insett hur mycket aktivering hon faktiskt får vanligtvis, men som jag inte tänker på att jag ger henne. Och då har jag också insett vikten av att ersätta den aktiveringen med annat under till exempel sjukdomsperioder. Så därför satsar vi hårt på tricksen ;)

Nu är det ju förvisso barmark här omkring så rent praktiskt kan vi ju faktiskt åka upp till klubben och kanske träna en del på de hinder jag orkar bära fram, men befarar att det är väldigt blött i marken, så njääää, vi avvaktar nog till kommande söndagar!

Jag och Mari träffades strax innan nyår för att träna lite rallylydnadsgrunder och det är något vi tänker fortsätta med. Jag och Vilda tränar mest korrekt fotposition medan Mari och Yippie briljerar med lite mer avancerade moment ;) Jag och Vilda måste ju sätta rallylydnaden innan årets Beardismästerskap!

Förhoppningsvis kan vi ganska snart komma igång lite mer rapportträningen igen också, den har vi saknat mycket!

Jag har uppdaterat kalendern här på bloggen också, vilket ju var på tiden! Bara inom det närmsta förvisso, men det är ju bättre än inget :P
Vår första tävling är planerad till den 10e februari - klass 2 och 3 i Karlshamn blir det då.
Därefter startar laget i Halmstad den 2a mars, då ska vi ge järnet och inte låta något åskoväder hindra oss! ;) Vi ska förresten träna med BAD i Göteborgs Hundarena den 24e februari, helt gratis (!!) tack vara att Jack så snällt delar med sig av sin vinst i musikhjälpen :D


Vilda under dagens ena promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar