måndag 21 juni 2010

Triple International Dog Show

Idag har jag och mamma spenderat hela dagen på Elmia där det hölls en megastor utställning den här helgen. Mycket spännande och intressant att se alla hundar som var representerade. Naturligtvis höll vi till vid ringen där Beardisarna fanns en ganska lång stund och njöt av åsynen av alla fina Vildor! Men passa också på att kolla in alla andra fina raser som jag tycker om och är lite intresserad av, t ex staffarna, de irländska varghundarna och bostonterrierna. Tyvärr hann vi inte se grupp 1 i finalringen (den grupp dit Bearded Collie hör) eftersom vi hade en liten hund som satt hemma och väntade på promenad. Men vi lyckades ändå få se stor del av finalen, mycket roligt! Stod också en bra stund och tittade på Freestyleekipagen vilket ju också är oerhört underhållande. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att hålla på med freestyle själv (trots att jag ändå dansat i nio år av mitt liv), men visst blir man inspirerad av alla trix och konster som freestylehundarna kan. Och småtrix kan man ju alltid lära ut utan att behöv visa upp dem!
Vi passade också på att gå runt i de olika montrarna och köpa lite smågrejor som föll oss i smaken, köpte på oss lite hundschampoo och balsam, samt en kam och en torkduk till Vilda. Hittade dessutom jättebra "hundkläder" till oss själva för en billig peng!

Jag har funderat på det här med utställning till och från och jag skulle nog tycka att det vore lite roligt och intressant att ställa ut Vilda bara för att få en bedömning, men utställande av hundar är något som jag själv inte känner mig jättemanad till. Antagligen för att jag inte alls kan något om utställningar egentligen och jag skulle säkert kunna fatta tycka för det om jag väl fick blodad tand, men som det ser ut nu kan jag inte alls se mig själv springa runt i en ring. Idag väcktes dock idén om att kanske leja någon villig handler som kunde ställa ut Vilda åt mig och jag tror nog att den tanken ska få fortsätta gro! Så är det någon som känner sig manad så hör gärna av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar