torsdag 17 mars 2011

Long time no see

Då var det ett tag sedan igen. Det slog mig efter mitt senaste inlägg att det kanske framstår som att Vilda är en monsterhund. Det är hon inte! :) Jag tycker det är okej att hon säger ifrån om hon tycker att andra hundar är för på eller så, men gärna med lite tystare medel. Haha. Nåja, nog om det..


I söndags var vi en snabbis i ridhuset för träning, efter att jag hade jobbat och stressat dit som en liten iller. Så mitt blodsocker sjönk som ett ankare i vatten eftersom jag har diabetes och inte hade ätit något på några timmar. Och mitt humör sjönk därefter, samt min reaktionsförmåga. Kort sagt: jag skulle inte åkt dit. Jag brukar aldrig låta mitt humör gå ut över vare sig hund eller agility, men i söndags brast det så fort vi inte lyckades med en sväng. Och ju tjurigare jag blir, desto sämre går det ju naturligtvis! Stackars Vilda som var så glad och exalterad... :( Till nästa gång vet jag bättre; ingen strss och definitivt en frukt innan träning!

Och utan någon ordentlig träning så väntar jag mig en något pigg och kry hund på lördag när vi ska tävla inofficiellt i ridhuset i Lekeryd. Ulrika ska examineras som tävlingsledare :)
Pigg och kry hund ja, hur det sedan går är ju en annan fråga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar