tisdag 17 maj 2011

Träning

Kom precis hem från JBK där vi varit och tränat första gången efter löpet. Skönt att få komma tillbaka till planen!
Det var en bana uppbyggd där man tjänade på att kunna göra en info-start i början vilket jag och Vilda tränade lite på. Kändes nyttigt och som att vi faktiskt kom framåt, började tillochmed längre fram än jag trodde att vi kunde - kul! Men det ska definitivt tränas mer på. Denna start handlar alltså om att man ska visa hunden vilka hiner den ska hoppa, men samtidigt kunna placera sig längre fram i banan och kanske inte i linje från hunden. Väldigt bra om det sitter!
Tyvärr hade JBK:s nya balanshinder inte kommit som de skulle så det blev lite halvdan kontakftältsträning på vippen. Men det vi gjorde gick å andra sidan ganska bra. Jag funderar just på om jag ska våga köra agilityloppet i Lund på söndag, vet ju innerst inne att det är att gå händelserna i förväg. Men förhoppningsvis har hindrena kommit imorgon så kan jag träna på dem då och således hinna se hur hela balansen ser ut innan helgen! Funderar på om jag ska ta med mig Boggie upp också och träna honom. Får se om hans matte behagar svara :P

I helgen har ja fått ständiga uppdateringar från landslagsuttagningarna som gick i Malmö. Tyvärr var jag upptagen, men Ulrika kunde sitta och se det för det mesta och rapportera resultaten! Och till Cecilia och Lipton, Johanna och Perrin och Jenny med alla sina - GRYMT JOBBAT! Ni är så himla duktiga och jag är så imponerad över er! När jag blir stor ska jag bli som er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar