fredag 14 februari 2014

Mätning

Lyckades få till en mätning idag! Vet inte hur exakt det blev med ett blyertsstreck på väggen ovanför en hund som knappt stod still, men med viss reservation för ändring så kan jag konstatera att Toka mäter 46 cm över marken. Vilket ju är jääääättelitet! Enligt rasstandarden för Bearded Collie ska tikarna ligga mellan 51 och 53 cm, så vi kan väl hoppas på att den lilla T sticker iväg på höjden kommande månader, men chansen är väl knapp.

Skulle hon nu stanna som hon är och således ligga runt 46 cm så hoppas jag innerligt att hon lyckas bli inmätt på 45 cm och medium när det kommer till agilityn. Jag vill på intet sätt komma ner i medium ur någon vinnandesynpunkt, för jag vet hur det sticker i ögonen med alla miniborder collies och små kelpies, men för Tokas skull hoppas jag det. För jag vill inte ha en hund som behöver slita för att ta sig runt en klass 3 bana med maxade hinder. Det är inte en sjysst förutsättning. Men men, det blir ju som det blir. Och blir hon inmätt som large är det inget som hindrar oss från att kämpa! Och som sagt, det är ju 6 månader kvar tills dess att hon mäts in, mycket kan ju ha hänt på den tiden.

Bild från i somras när Annelie och Bea var på besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar