måndag 16 juli 2012

Summer Camp för Jenny Damm & Zeljko Gora

Ja, så var vi iväg på summer camp den 5 och 6 juli!
Begav mig iväg tidigt på torsdagsmorgonen för att vara på plats i tid. Sedan fick jag övernatta i Lotushallen mellan torsdagen och fredagen - det fungerade kanon. Tack för det!

På torsdagen började min grupp att träna för Jenny och efter lunch bytte vi och fick träna för Zelkjo. Det var samma upplägg även på fredagen.
Jag var som vanligt ganska nervös innan, men det kändes bra att få börja för Jenny eftersom jag tränat för henne tidigare så kunde jag lugna mig något.

Överlag tycker jag att båda kursdagarna gick jättebra! Jag känner att jag hade precis rätt attityd och satsade ordentligt för att få ut så mycket som möjligt av kursen. Jennys banor var lite mer kluriga, medan Zeljkos var ordentliga springbanor. Och nog fick vi springa alltid - de är inte nådiga med att gapa på en de där två :P Men det behövs också emellanåt (eller hela tiden kanske...?).

För tillfället inser jag att mitt skrivblock som jag antecknat i ligger i stugan så banskisserna lägger jag upp vid senare tillfälle. Minns inte på rak arm allt som jag har att tänka på, men lite smått följer här:

* Lita på att Vilda tar hindren
* Öva in ett ordentligt "tryckochgå-steg" på mig själv
* Träna upp Vildas självständighet mer
* Träna på vissa specifika kombinationer (och till exemepel serpentinhandligen på ett hopphinder)
* Träna upp mig själv till att se linjer till och från hinder
* Öva på att "kasta" Vilda bakåt över ett hinder
* SPRINGA!

Och så miljoner saker till som bara inte kommer upp nu ;)

En sak är iallafall säker, om det blir summer camp även nästa år så ska jag defintivt dit! Inget är så inspirerande som att få träna för två riktiga proffs! Jag kan verkligen rekommendera alla att träna för både Jenny och Zeljko - de är inte så farliga som man kanske tror ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar