lördag 7 juli 2012

Tävling Åtvidaberg

Ja, vad kan annat sägas om förra helgens tävlingar än att det var katastrof mest hela helgen. Åkte ihop med Ulrika till Åtvidaberg på fredagen (med en mycket tung, lånad husvagn ska tilläggas... hehe...). På lördagen hade jag tidigt startnummer i agilityklassen vilket innebar att första loppet sprangs mellan kvart över åtta och halv nio på morgonen. Tror jag sov omkring tre timmart totalt då det åskade under natten och Vilda typ kröp in under skinnet på mig.. Sååå - jag var inte helt fit for fight. Det börjar med att hon tjuvstartar, hoppar balansen som förr i tiden vilket gör att jag naturltigtvis tar tillbaka hgenne och diskar oss. Därefter hoppar hon även a-hidret och jag korrigerar. Varför kan det inte bara sitta någon gång?! :(

Nåja, vi hade ju söndagen kvar! Så satsade på klass tre senare under dagen istället, tror jag kom till start runt fyratiden någonting. Banan inleddes med en rak och en böjd tunnel, men ingång precis brevid varandra. Var väldigt tydlig med att få henne genom tunnel nummer 1 vilket gör att jag slappnar av till tunnel nummer 2 och hon tar tunnel nummer 1 igen - disk! Jaja, vad ska vi med felfria lopp i trean till när vi inte kommer runt i ettan?

På söndagen fick vi sedan två ytterligare chanser. I agilityklassen tar hon kf på balansen, om ändock mycket långsamt. Men hon tar det ändå! kommer mot ett staket där jag blir lite för tajt på henne vilket gör att hon river, därefter ahindret - vilket hon tar, men går innan körkommandot. Och iochmed rivningen så väljer jag att ta tillbaka henne och vi diskar oss. Hade hon inte rivit hade jag låtit det gå för den gången, men när vi ändå hade fem fel så spelade det ju ingen roll.

Tänkte att nu kunde jag väl få revansch i trean iallafall! Men icke då... Diskar henne på andra hindret bara för att jag inte litar på att hon ska ta en kombination som hon VERKLIGEN kan. Fan vad trött jag blir på mig själv! Duktig hund iallafall.

Så, fyra disk av fyra möjliga lopp! Lite småbittert, men jag antar att det bara är att ta nya tag. Två av dem var ju faktiskt självvalda..

Kommer kanske filmer framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar