torsdag 6 september 2012

Bjuvscupen 2012

Sista helgen i augusti åkte vi till Bjuv för att dels starta individuellt, men också för att starta i lag! Jag och mamma kom ner SENT på fredagkvällen och skulle i mörkret försöka få upp ett tält som vi inte tidigare andvänt, det var ett äventyr kan jag säga. Men till slut var det uppe och vi kunde sova :p
På lördagen körde vi ett hopp 3 lopp som hade kunnat bli så jävla bra! Men dessvärre lyfter jag blicken för sent i en sektion och inser att jag just skickat Vilda in i fel tunnelingång, sådant som händer, men det var surt när resten av loppet gick så bra!
Också i agilityloppet åkte vi på en disk på ett ställe där vi nog hade klarat oss om jag bara sprungit ordentligt. Ja, Jenny har nog rätt när hon påstår att våra flesta fel sker iochmed att jag inte springer :p
Men kontaktfälten tog hon så det var ju bra!

Sedan var det dags för lagstart! Jack och Kira var först ut, därefter jag och Vilda, sedan Tina och Doglas och sist Åke och Wilma. Vi lyckades komma runt med tre lopp och slutade totalt på en sjunde plats av 25 startande lag - mycket bra! Vilda hoppade av någon anledning inte däcket - vet faktiskt inte varför! Okej att hon kanske kom lite snett på det, men det är ju ett hinder hon vanligtvis kan. Brukar ju tillochmed kunna skicka henne "runt" på det, jaja...

Kul på lördagen var också att Anneli, Vildas uppfödare, kom för att heja på tillsammans med sin mamma Inger och tiken Puzzle som hon har här i Sverige fram till årsskiftet. Alltid roligt att träffa henne :)

Söndagen bjöd på pissväder! Från början var det väl okej och det var faktiskt uppehåll under båda mina lopp. Agilityloppet lyckades vi nolla och kom på en sjunde plats, men dessvärre delades det bara ut fyra pinnar.

Precis innan hopploppet bröt det ut åska så jag var orolig att Vilda inte skulle kunna starta alls, men hon fick ligga i buren där hon är trygg så länge som möjligt innan jag värmde upp henne. Lyckades starta även om hon var lite disträ och även här gick loppet ganska fint tills hon tog ett hinder jag inte alls sett som en fälla. Så också söndagen bjöd på diskning ;)

När lagklassen till sist började var åskan ett faktum och med tre startklara beardis (Jack och Kicki hade redna åkt hem) som alla fick stora skälvan var strykning en självklarhet. Men vi kommer igen! Bara det inte åskar... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar