måndag 15 oktober 2012

KM och nytt veterinärbesök

Igår, söndag, hade vi årets KM på JBK. Jag kunde ju tyvärr inte tävla Vilda - till främst hennes stora förskräckelse... För hon fick nämligen vara på plats ändå och blev jättefrustrerad. Fick göra lite småövningar till sist för att bli lite glad, pluttan. Jag fick låna Yra att köra två lopp med för att inte minska deltagarantalet! Det gick väl inte strålande, men hon var pigg och framåt och de missöden vi hade berodde mest på att jag inte lärt mig hur hon fungerar på banan (har bara tränat henne en gång tidigare). Då Elin bor i Lund och Elisabeth för närvarande har sträckt sig så ska jag ta med Yra på våra träningar lite, kanske blir det att jag tävlar henne så smått också, men det får framtiden visa :)
Det regnade precis hela dagen igår så när vi kom hem efter KMet så var det skönt att bara hålla sig inomhus.

 
Vilda och Yra
 
 


Fika måste man ju göra även om man inte får tävla KM...
 
Idag har jag ringt och pratat med dem på Smådjurskliniken. Får komma dit på onsdag morgon för att lämna Vilda för sövning och bortopererande av klon. Idag haltar hon inte alls och reagerar knappt när man rör tån längre, men svullnaden är kvar. Ska prata med dem på morgonen på onsdag och be dem undersöka det ordentligt innan de påbörjar operationen så att ingenting sker i onödan. Jobbigast blir att lämna henne där, tror jag är mer påverkad än vad hon kommer vara. Avskyr själv sjukhus och att behöva vara där med massa okända människor, får inte applicera mina känslor på Vilda bara! De kommer nog ta hand om henne, men tycker ändå att det känns obehagligt att inte vara med. Insåg idag hur jäkla blödig jag är när det kommer till henne, men hon är ju trots allt det bästa jag har!
Håll tummarna för att det går bra hos veterinären!




Här är den, klojäkeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar