onsdag 28 november 2012

Träning

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen...
För en tid sedan var vi på återbesök hos veterinären. Allt var bra och veterinären konstaterade att klon läker som den ska. Just nu är den lite tjockare innerst, men det är ju naturligt eftersom den växer inifrån och ut... Hon tyckte definitivt att vi kunde komma igång med träning igen och att det enda som kan behöva göras då och då är att fila lite på klon för att undvika flisor. Skönt!
Vi har således börjat träna lite smått igen, till vår bådas stora glädje :)
 
Första gången efter vilan så hade vi en träningstävling på klubben. Eftersom vi numer får bära in och ut hindren vid varje tillfälle så tog vi inte med några balanshinder vilket passade oss bra, vi behöver ju inte belasta klon onödigt mycket. Vilda gick som en klocka. En snabb sådan, för att vara henne.. Hon var så jäkla glad att äntligen få köra agility igen.
Jag hade med mig Yra upp också, även med henne gick det bra! Fast jag måste lära mig henne mer naturligtvis och hon måste få mer kontinuerlig träning vilket vi förhoppningsvis ska kunna ordna. Under denna träningstävling fick jag också testa att köra Maris Yippie. Det vill säga en supersnabb border collie... Det var en upplevelse! En mycket rolig sådan och också nyttig. Man lär sig otroligt på att springa med olika hundar. Jag tackar Elin för utlånandet av Yra och Mari för utlånandet av Yippie, det gör jag gärna om :)

Andra träningstillfället gick av stapeln igår, i pissregn och lervälling.. Det är bara jag och Åsa som åker upp och tränar då.. :P
Och igår såg det ut lite såhär:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar