lördag 1 december 2012

Tävlingsklubb..

Jag står inför ett dilemma. Så allvarligt är det inte, men jag måste ändå ta ett beslut vilket ju inte tillhör mina starkaste egenskaper.
Jag tävlar i nuläget för Specialklubben för Bearded Collie, rasklubben det vill säga. Det är roligt att tävla för rasklubben just för att det inte är en jättevanlig ras inom agilityn och vad jag vet så är det inte så många som tävlar för just rasklubben.

Nu har vi på Jönköpings Brukshundsklubb bestämt oss för att hedra årets agilityekipage varje år och det kan ju vara kul att få vara en del av det om man har haft ett lyckat år. Kravet är dock att man tävlar för JBK... Dessutom förekommer det ju DM varje år vilket också hänger på att man tävlar för en klubb inom distriktet. Så, det lutar åt att jag till årskiftet byter tävlingsklubb. Men det tar emot ska jag säga!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar