onsdag 4 november 2009

Träning

Då var det dags för träning igen. Blev bara jag och Ulrika på planen idag så vi orkade inte släpa ut så många tunga hinder. Dessutom var det bitande kallt och små snöflingor dalade!
Vi satte upp en kombination som bara innehöll hopp och slalom. Delade upp slalomet i delar så att vi fick tre gånger fyra pinnar och så hopp mellan dem. Så la vi upp det som så att vi fick träna på både höger- och vänsterslalom. Smart tänkt av oss alltså, he he. Blir mer och mer nöjd med Vildas slalom när jag springer på vänster sida om slalomet. Det går bättre och bättre för varje gång. Däremot fuskade hon idag när jag sprang på högersidan. Tog fel ingång och hoppade över en och ibland två pinnar - illa! Därmot lyckades jag faktiskt göra ett bakombyte bakom ett slalom när hon drog ordentligt på det! Det hade jag faktiskt aldrig kunnat drömma om att vi skulle lyckas med i nuläget! Och hon drog faktiskt på slalomet, också en höjdare!

Vidare har jag också löst "liggproblemet", numera får vilda gå mellan mina ben för att därefter lägga sig så att jag står gränsle över henne. Det gick faktiskt mycket smidigt och lära in och hon gör det med glädje hittills :)

Dagens kombination

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar