onsdag 28 oktober 2009

Träning

Idag var vi uppe och tränade mitt på dagen när det fortfarande var ljust - skönt! Satte bara upp lite små kombinationer då orken till att släpa ut hinder tröt.. Men man kan göra mycket med en kub och ett staket och slalom! (se bild)
Tränade olika slalomingångar med lyckat resultat och blev faktiskt mycket nöjd med de olika byten och vägval vi gjorde!
Dock, och väldigt mycket dock, tror jag inte att min kära hund förstår vad ligg innebär! (Vad gick det fel undrar man ju..) Jag ska ju som sagt lägga henne i starten och när hon väl lagt sig så ligger hon kvar, vilket naturligtvis är bra. Men just att förstå att hon ska lägga sig ner verkar ta väääääldigt lång tid. Och istället skäller hon, som en besatt. Vilket gör mig galen och dessutom skapar ett dåligt tålamod hos mig. Annars brukar Vilda vara ganska snabb i sina försök att göra det hon ska så det gör mig lite orolig. Kanske får jag helt enkelt ta och köra lite grundträning, vi börjar kanske tappa den lydnad vi en gång kunde? Skällandet är ju ändock ett tecken på att hon inte förstår vad det är jag vill att hon ska göra..
På sätt och vis känns det ändå som en trotsgrej från hennes sida, hon stänger liksom av och söker inte min uppmärksamhet på plan längre. Och jag kan inte komma på vad det skulle bero på och det känns onekligen lite bittert. Jag överväger att ta en vila från agilityn i några veckor för att se om det hjälper, men annars vet jag inte. Har ni några idéer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar