torsdag 8 oktober 2009

Agilityträning

Idag stod det som vanligt träning på schemat och vi åkte upp till June för att träna lite tillsammans med klubbkompisarna.
Vi byggde upp en hoppklass 2-bana med många framför- och bakombyten. Och dessutom med en hel del snurrar och backningar inblandat. Till en början delade vi upp banan i två delar som vi finslipade var för sig. Då kändes det som om vi hittade flytet i båda delarna. Men så fort man lägger ihop det till en hel bana så är det något som trasslar till sig. Minst nöjd är jag med slutet på hela banan, från och med platta tunneln till hopphinder nummer 17, där blev inte bytet riktigt som jag tänkt mig och vi både krockade och missuppfattade varandra Vilda och jag. Men det var nyttigt att träna på! Slalomet gick riktigt bra från "fel håll" idag, är i ärlighetens namn lite förvånad. Vilda tog ingången väldigt fint de flesta gånger och höll ett jämnt och rytmiskt tempo igenom alla tolv pinnar. Mot slutet var det dock något som luktade väldigt gott ute i det långa gräset och iochmed det blev slalomet mindre intressant. Något annat som jag blev riktigt nöjd över var bytet mellan hinder nummer 3 och hinder nummer 4, ett smidigt framförbyte som sedan satte mig i rätt position inför slalomet!
Nu ska vi ägna resten av veckan (vad det gäller agilityn) åt att "dutta" med nosen på ett lock. Det lär jag in med hjälp av klicker och godis och sådana typer av "trix" brukar gå relativt fort att lära in. Dock har jag, för några år sedan, lärt vilda trampa på lock och inte använda nosen. Så det kan väl bli lite omständligt att lära om. Men skam den som ger sig!Dagens träningsbana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar