torsdag 15 oktober 2009

Träning

Idag var det i vanlig ordning träningsdags! Blev ett kyligt pass i blötsnö, usch! (en beardis i slask är inte en dröm direkt...)
Vi satte upp tre olika kombinationer som vi tränade på. Jag satsade mest på att träna slalomingångar och på att få ett flyt i slalomet från "fel håll". Detta är en av vårs svaga punkter. Det gick ganska bra kände jag. Däremot blev Vilda intresserad av någon lukt när hon skulle in i tunneln så det blev tvärstopp flera gånger. Sedan när har jag en spårhund?!
Vi tränade lite med "duttandet" på plan idag också, hon måste ju bli vad vid duttandet i alla möjliga miljöer.
I kombination 2 och 3 så tränade vi framförallt på starter och passiva pauser. Jag vill att Vilda ska kunna ligga lugnt och stilla även om jag springer en halv kilometer ifrån henne. Och det blev väl ett någorlunda resultat.
Jag var lite småkinkig idag så jag får ändå vara nöjd med träningen, det är ju inte lätt för Vilda att samarbeta med en tjurtant till matte.

(Vi har förresten fått ett jättefint koppel av Eva på Framtassen som tack för att jag hjälpt till lite med trimningar och så! Det kommer en bild längre fram.)

De tre kombinationerna vi tränade idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar