onsdag 21 oktober 2009

Träning

Körde ett intensivt pass idag i det ruggiga vädret! Satte upp en kombination som några av oss medlemmar tränade på hos Jenny Damm när vi var hos henne för några veckor sedan. En till synes enkel kombination, men den innehar sina klurigheter! Mellan hinder nummer 7 och slalomet så ska jag som förare hinna göra ett tight framförbyte vilket innebär att jag ska hinna backa och snurra runt, samt samla in Vilda så att hon får en snäv sväng över hindret. Lättare sagt än gjort! Inte blev jag helt nöjd med resultatet heller. I det näst sista försöket fick jag ändå till bytet och Vilda fick en fin och snäv sväng och tog ingången i slalomet väldigt bra. Däremot hoppade hon över de två sista pinnarna i slalomet(?)! Mycket knasigt var det..
Tränade starter också vilket gav ett bättre resultat. Har bestämt mig för att alltid lägga henne ner i starten nu. Det skiljer starten från 'vanliga' sittövningar och gör förhoppningsvis att hennes koncentration ökar lite när det kommer till agilityn!

Dagens kombination!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar