onsdag 25 november 2009

vardag

Vi har tagit en liten semester från agilityträningen, har inte tränat sedan Varbergstävlingen iallafall och lär inte göra det den här veckan heller. Och jag tror vi båda mår bra av ett litet break. Den senaste veckan har vi varit väldigt mycket nere på Framtassen. Eva har varit sjuk så jag har fått hoppa in och jobba så då har Vilda naturligtvis fått vara med mig som sällskap. Så vi har utnyttjat trimmet en del till pälsvård vilket ju är jättebra! Jag har förvisso ett trimbord här hemma, och alla borstar jag kan tänkas behöva. Tillochmed en minitrimmer för att kunna raka henne mellan trampdynorna. Men det är något visst när det kommer till att jobba i ett riktigt trimrum! Jag tänker mig nog faktiskt att jag ska ge Vilda en välbehövlig dusch där också när jag får chansen.

I brist på agilityträning så har vi istället ägnat oss åt lite annat, jag försöker tänka lite kreativt kring nya trick att lära Vilda och ska nog gå in helhjärtat för att lära henne något nytt och underhållande! Funderar på att lära henne gömma sig under tassarna när jag pratar om åskan eller så, man kan ju göra något positivt av hennes rädsla för åska och skott kanske. Fast till kommande år ska jag nog gå in ordentligt för att träna bort hennes skotträdsla. Det gör mig så sorgsen att se henne vara livrädd till olika högtider. Senast idag så var hon på väg att sticka ifrån mig när vi var ute på promenad och det pg a ett lågt flygande flygplan. När man dessutom inte har sin hund i koppel blir man ju än mer orolig ifall den skulle sticka! Så ja, det är minsann något att gå in för i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar