torsdag 3 februari 2011

Så trött på denna is!

Jag blir galen. Det är is överallt. Is, is is! Och vart man än går så halkar man. En promenad som vanligtvis tar 2o minuter tar minst en halvtimme och det är med livet som insats man går utanför dörren känns det som. Jag har ju Vilda i koppel då, som sagt, något som hon tycks vara mycket konfunderad över. När jag dessutom ständigt går och säger "sakta, här, lugna dig, vilda sakta, vänta lite" så brukar hon ge mig en del blängande blickar och man kan nästan se på henne hur hon suckar och tänker att jag ju måste vara lite, lite korkad. Och inte nog med is, det är dessutom blött utomhus vilket medför väldigt blöta tassar och extra blöta kläder om man sedan råkar halka på en isfläck :P. Hoppas på att det kan regna lite ordentligt nu, så att isen försvinner och att att det kan torka upp och bli vår sedan. Vi vill ha vår nu, både Vilda och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar