söndag 6 februari 2011

träning

Det får bli ett andra inlägg här idag, då vi nyss kom hem från träningen i Taberg :). Tränade kontaktfält och lite handling. Kontaktfälten är så knepiga! Jag vet inte om vi står still, går framåt eller t om går bakåt ibland. Suck! Men hon står ju där och stampar iallafall.. haha. Men släpper jag henne helt och hållet uppifrån balansen så struntar hon i att stanna, samtidigt som hon faktiskt självmant gick upp en gång, vände och gick ner och stampade. Utan lock. Ja, jösses. Jag har börjat stå och hetsa henne lite iallafall, typ som när jag tränade starter förut. Jag står liksom och rycker som om jag skulle springa därifrån och det tycks inte bekomma henne, vilket ju är bra! Jag tror hur som helst inte att vi är mogna nog att gå framåt ännu så länge. Dock funderar jag på om jag istället för att klicka och belöna flera gånger i rad när hon står och stampar kanske bara ska klicka en gång, ge släppkommando och kasta godis framåt istället. Vad tror ni? Det finns ett problem i att hon inte gärna släpper kontakfältet när jag ger henne släppkommandot nämligen.
Nåväl, annars tränade vi på lite jaakko-svängar vilket gick jättebra! Måste bara våga göra dem på tävling också ;)

I morgon ska vi tillbaka till Carina och masseras igen. Får se vad vi får för dom, Vilda är väldigt stel i vänster bak och vill inte gärna sträcka ut det :/

2 kommentarer:

  1. ibland går det bakåt för att sen strax efter ta ett jättekliv framåt.. Fortsätt som du gör =) Det kommer! Tänk på att inte flytta uppåt för mycket åt gången..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju hoppas på det! Nej, vi flyttar inte så mycket uppåt alls. Men när hon väl vänder så går hon i sakta mak nedför hela. det vill jag ju inte heller. vill ju ha tempo ner och sedan stopp. jaja, det är bara att bita ihop :)

    SvaraRadera