tisdag 15 februari 2011

Träning och massage

Jag har haft så mycket att stå i att jag inte har hunnit uppdatera sedan vi tränade i söndags. Jag tar alla jobb jag kan få och pluggar ju i princip när jag är ledig så det blir lite väl mycket ibland.
Hur som helst, i söndags var vi och tränade i Taberg. Vi fortsatte med våra kontaktfält som ändå artar sig bättre och bättre, men ännu är vi ju inte ens i närheten av målet. Men det kommer, det kommer. (försöker jag intala mig) Jag behöver bara ha tålamod och vara envis! Jag vet ju hur viktiga kontaktfälten är för vårt tävlande och jag vet också vilket betydande det skulle ha för resultaten. Oftast slutar vi på 10 fel i agilityklass vilka i nästan alla fall beror på kontaktfälten.
Vi tog några varv slalom, tunnlar och hopphinder också, men tog det allt som allt ganska lugnt. Det har slagit mig att jag egentligen inte alls är säker på om Vilda kan kommandon till de olika hindren. Oftast finns det ju bara ett alternativ att välja på vad det gäller hinder, men det förekommer ju att en tunnel och en balans står precis brevid varandra t ex. Vid ett sådant tillfälle skulle jag vara osäker på om Vilda skulle lyssna till kommandon faktiskt. Det är något som vi borde träna mer på.

Idag var vi hos Carina igen. Det satt kvar litegrann från sträckningen, så Carina tryckte till den och så ska vi köra på samma visa i en vecka till, dvs koppel och LUGN, och så får vi komma tillbaka för en massage nästa fredag.
Vilda är dock väldigt trött på det här med koppel, när ska hon få springa egentligen? När vi kommit hem från Carina och gick på en kort promenad så vet jag inte hur många gånger hon försökte få igång mig. "Men kom igen då, kasta den här pinnen nu då, släpp mig så jag får springa!" och när inte det fungerade så bet hon i kopplet och försökte kampa. Jani, vi har en låååång vecka framför oss. Med koppel...

Ett litet filmklipp från träningen i söndags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar