torsdag 14 april 2011

Förbannade internet och datorer och all annan teknik! Jag blir galen, allt blir så komplicerat utan en fungerande dator med internet. Suck. Som ni kanske sett så har jag fixat en kalender här i bloggen, där har jag lagt in kommande tävlingar och lite andra små hundaktiviteter! Jag får ett mail när en aktivitet närmar sig så att jag inte missar det också. Det kan ju behövas ;)

Hittills har jag Vilda nollat två lopp av tre tävlingsdagar under våren, det känns väldigt bra! Känns som att det kanske kan komma att bli vår säsong det här (om de där kontaktfälten sätter sig till slut, just nu känns det lite hopplöst).
Ulrika examiniserades som tävlingsledare den 19e mars och höll iochmed det en tävling i ett ridhus i Lekeryd. Vi tävlande enbart i hoppklasserna eftersom vi fortfarande tränar kf, i den ena klassen blev det en disk på grund av att Vilda tog fel tunnelingång, något som var helt och hållet mitt fel! Snurrade till det rejält och kom efter och var något av en väldigt dålig förare. Men i det andra loppet gick vi felfritt runt och placerade oss på en andra plats! Det kändes som ett väldigt välflytande lopp och jag är nöjd med vår insats även om svängarna ALLTID kan bli tajtare!

I lördags var det dags för ytterligare en inofficiell tävling i Nässjö, två hoppklasser även där. Kul med tävlingar med två hoppklasser så att det känns lite värt att åka för oss som bara tävlar det just nu. Nu är ju Nässjö inget avstånd, men ändå. I första loppet diskade vi oss då Vilda drog på en tunnel som hon inte skulle ta. Detta var något som jag visste skulle hända, men var ändå inte tillräckligt noga med att visa henne rätt väg och kalla på henne i rätt tid. Däremot fick jag till ett väldigt bra blindbyte (har jag hört från dem som såg på) iallafall och det kändes verkligen kanon. Jag måste börja våga lita på att Vilda faktiskt tar hindren då jag gör blindbyten - vi tjänar mycket tid på det! Till det andra loppet så gjorde de bara lite småändringar i banan och la den baklänges från första och nu lyckades vi faktiskt nolla. Jag är inte helt nöjd med loppet då jag tycker jag missade många byten och inte fick det flytet som jag ville ha, men det är ju alltid kul att nolla! Vi var dessutom de enda som gick runt felfritt och vann således klassen - kul! :) En film på detta lopp finns hos Jeanette och är på väg till mig så det kommer nog upp här snart!

Nu är det tävling i Nybro till helgen och nästa vecka är det en inofficiell tävling i Huskvarna samt en officiell tävling i Njudung på annandag påsk. Jag är lite orolig för att Vilda ska börja löpa bara. Alltid lika typiskt när det sker mitt i alla inplanerade tävlingar :(

På måndag fyller min lilla bäbis hela 6 år! Tänk vad tiden går fort. Det känns som igår när vi hämtade hem Vilda, liten och kolsvart :). Samtidigt som det känns som att hon har funnits med så länge jag levat. Vi ska fira födelsedagen med Boggie och Mínna hur som helst, med ett litet hundkalas!

2 kommentarer:

  1. Ett STORT GRATTIS till Vilda på 6-årsdagen idag!!!!!!!! Kramar från oss på High Jack och mamma Kajsa (snart 11 år) hälsar särskilt till sin lilla dotter med en stor kram. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilda häsla och tackar med många blöta och stora pussar! :)

    SvaraRadera