torsdag 28 april 2011

löp = inställda tävlingar

Jaha, då kom löpet som vi alla väntade på. Och iochmed det så blir helgens tävlingar i Tranås samt nästa helgs tävling i Kungälv inställda - jättetråkigt! Men vi kommer vara redo lagom till Lund igen den 22 maj, så det ser vi fram emot. Det som blir extra surt är ju att vi inte heller kommer kunna träna på tre veckor framåt. Mer än på de få hinder jag har ute i stugan, får väl åka dit helt enkelt...

Vi har hur som helst hunnit med två tävlingar sedan sist; först var det Långhoppet på Huskvarna hundklubb som gick på långfredagen. En inofficiell tävling med Ulrika som domare. Där nollade vi och placerade oss på en tredje plats. Missade ett byte på slutet och är inte nöjd med svängarna (som vanligt), men ananrs kändes det som ett bra lopp med bra flyt.

På annandagen var vi i Njudung och tävlade officiellt. När jag gick banan kändes den väldigt enkel och jag kunde inte se några direkta faror. Men man ska ju inte ropa hej förren man är över bäcken... På väg till slalomet så drar Vilda iväg mot långhoppet och hinner hoppa över det innan jag lyckats få henne att hejda sig. Så det blev en snopen diskning, tråkigt. Men å andra sidan fick hon en jävligt snygg slalomingång därefter så jag får vara nöjd. Dessutom så sköt de lite längre bort lagom tills dess att vi anlände så jag var glad att hon sprang över huvud taget.

Men nu så dröjer det då ända till den 22 maj innan vi tävlar igen och innan det kommer jag som sagt inte kunna åka upp på klubbens träningar heller. Vi får hitta på annat att sysselsätta oss med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar