måndag 18 april 2011

Tävling Nybro

I söndags var jag och Ulrika iväg och tävlade i Nybro. Ulrika tävlade Bus som också går i largeklassen vilket gjorde att jag fick sällskap, annars gick både small och medium på lördagen. Nybro är en såndär tävlingsplats som jag inte känner något positivt ifrån, jag vet egentligen inte riktigt varför men det är ingen tävling som jag ser fram så mycket emot. Så nu har jag och Ulrika bestämt att det fick bli den sista Nybrotävlingen för vår del för hon känner likadant ;). Jag var väldigt nervös inför min klass, något som jag verkligen måste börja jobba på. Jag kan inte fortsätta ha sådana tävlingsnerver. Men jag har en teori om att det delvis berodde på att Jenny Damm också tävlade och på så sätt kunde se oss köra, alltid nervöst när fröken står och tittar om man lärt sig det man ska :P. Hopptvåan var inte särskilt svår, en väldigt simpel bana med mycket spring - inte så väldigt rolig med andra ord. Med fanns dock både en mur och en oxer. Vilda har varken hoppat det ena eller andra förut, men det bekymrade mig inte så mycket när jag väl gick banvandringen. Det var däremot på oxern som Vilda fick sitt enda nedslag vilket gjorde att vi inte fick någon pinne så nu ska vi minsann träna på att hoppa oxer! I övrigt kändes Vilda väldigt seg när jag sprang, hann mycket mer än vad jag brukar kände jag och fick nästintill vänta på henne på sina ställen. När jag ser filmen så tycker jag inte att det syns så jättemycket, men det kändes verkligen när jag var på plan! Detta kan kanske ha något att göra med ett kommande löp... Hmmm. Vi får väl se hur det går till helgen!

2 kommentarer:

  1. Hej på er! Jag ser att Vilda gör en missbedömning på oxelns höjd (hon siktar nog på den undre pinnen). Det borde ni kunna träna ganska lätt med henne. Så kul att se dessa videos! :o)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har verkligen missat denna kommentar. Ja, hon hade ju aldrig hoppat en oxer innan så det var ju fullt förståeligt såhär i efterhand. Nu har vi tränat det och hon har fixat det både på träning och tävling! :D

    SvaraRadera