tisdag 21 juni 2011

kf, kf, kf...

Ja, dessa kontaktfält... Vad ska vi göra med dem? Har varit uppe tre gånger den senast veckan och tränat, tränat och åter tränat. Och jag känner inte att vi kommer någonstans! Jag blir så frustrerad, men ger inte upp hoppet. Jag önskar dock att jag kunde ha ett balanshinder hemma i trädgården vid vår stuga. Då kunde vi ha tränat de där 10 minuterna varje dag som ger så himla mycket. Jag kommer ihåg när det var slalomet vi hade problem med från ena hållet. Vi tränade slalom varje dag en hel sommar och efter det sitter det perfekt från det hållet vi hade problem med tidigare. Men ett balanshinder tar ju aningen mer plats än ett slalom... Suck. Den dagen kf sitter bra kommer jag känna mig fulländad!


Måste passa på att gratulera Jenny som knep guldmedaljen med Ina på årets SM - ni är grymt bra!!

Och en ordentlig välkämpat-medalj till Cissi och Lipton som ställde upp i sitt första SM. Ni förtjänar så väl att vara med och tävla i toppen. Det är härligt att se er köra varje gång!

2 kommentarer:

  1. Tack! :)

    Det är bara att kämpa vidare. Jag vet att man vill kunna hitta en snabb genväg, men tyvärr är det nog bara den långa tråkiga vägen som gäller. Tränar du trampa på annat än bara balansen? tex i trappan, vid vägkanter, på stubbar, från bänkar osv? Det är annars ett bra tips för att få mängdträning! När vi tränade bordet nu i våras använde jag mig av vad som helst som gick att hoppa upp på bara för att få in kommando och just mängdträning.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har insett att jag nog inte kommer runt problemet på annat sätt - tyvärr!! :P
    Innan vi började öra på balansen så tränade vi en del i trappor och på rutschbanor, men det har senare dött ut. Men ska genast gå tillbaka till den träningen och nöta trampa på alla saker vi hittar - tack så jättemycket för tipset! Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få :)

    SvaraRadera