fredag 10 juni 2011

Tävling Växjö

Bild från Växjö


I måndags (den 6e juni) var det dags för tävling igen, denna gång i Växjö. Blev inget Falkenberg för mig som planerat då jag var tvungen att jobba under helgen.


Till Växjö åkte jag med Ulrika och Carina, i god tid för att hinna till första banvandringen som var agilityklassen. Banan var simpel, men kändes ganska lurig för att vara en klass 1-bana, men ju knepigare desto roligare! Jag struntade förvisso i det största delen av banan eftersom mitt enda mål i agilityklasserna är kontaktfälten. Men denna dag hade vi tagit ett steg tillbaka igen, Vilda hoppar STORT från balansen och jag tar tillbaka henne två gånger innan jag känner att det gör detsamma. Hon behöer fotrtfarande locket som hjälp! Så nu ska jag börja klippa sönder locket mer och mer och träna vidare hemma inför Åtvidaberg i början av Juli.

Resten av loppet gick bra och jag tror hon tog kontakftälten på A-hindret, men det var nog ren tur. Öva öva öva.



Sedan blev det en lååååång väntan inför hoppklassen, det var varmt så man kokade så jag gick för det mesta och blötte ner Vilda och hennes kylduk. Sedan fick jag ett projekt i att sätta upp tältet en extra gång då det blåste bort, men det är en annan historia...


Så när det väl var dags för hoppklassen så var vi ganska trötta och jag hade bränt mig något kopiöst i solen. Det visar sig att det är mycket springspringspring i banan vilket kändes tungt när luften var svår att andas bara man stod still, men en sista prestation ska man väl klara av! Jag gick in som nummer två och nollade loppet på 33,03 sekunder - en relativt bra tid som kom att räcka till en femteplacering. Vilket gav oss vår tredje och sista pinne i hopp2! Detta innebär att det blir hopp3-premiär i Åtvidaberg om tre veckor. Spännande och nervöst! Jag vet inte hur glad jag är att jag gick upp en klass, visst det är jättekul och kanske ett kvitto på att vi numer ska vara där. Men vi är fortfarande i klass 1 i agilityn och det är ingen rolig kombination. Att klass 3 dessutom för det mesta består av subersnabba border collies gör att chanserna känns tämligen små för framtida resultat. Men det ska bli jäkligt kul att få tävla klass 3 trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar