fredag 10 juni 2011

Tävling JBK 29 maj


Var ett tag sedan jag uppdaterade här, har haft lite annat att stå i!
Dne 29e maj hölls en inoficiell tävling på JBK för att examinera Åsa som tävlingsledare - vilket hon naturligtvis lyckades bra med, grattis!
Ulrika var domare vilket jag utnyttjade i att be henne lägga locket nedanför balansen när det var min tur att starta agilityklassen ;). Med andra ord diskade jag mig bara jag gick in på banan, haha. Något som många i publiken hade roligt åt :P
I starten missade Vilda andra hindret, men jag struntade blankt i det och körde vidare - mitt mål var ju balansen! Och kan ni tänka er, Vilda hajar till på nedfarten, saktar in och TRAMPAR! Duktiga, duktiga hund! Belönade henne direkt och öste på ordentligt resten av banan. Detta gjorde verkligen min dag, kändes äntligen som att vi var på väg någonstans!! :)

Efter agilityklassen följde två hoppklasser, roliga banor men i den första klassen kom man väldigt snett på däcket så Vilda hoppade faktiskt genom ramen... Så loppet slutade på fem fel, men i övrigt kändes allt bra. Inte riktigt nöjd med alla svängar dock!

I den andra och sista hoppklassen flöt allt på perfekt! Kändes som ett alldeles klockrent lopp. Satsade på två back-svängar och båda två satt perfekt! Riktigt tajta och smidiga! Detta visade sig på tiden och med ett nollat lopp lyckades vi kamma hem segern! Kul!
Lite ledsen över att inget av loppen blev filmade, men så är det ibland. Jag var väldigt nöjd efter dagen hur som helst och en kompis till mig, Sabina, var där och fotade så det blev några riktigt bra bilder på Vilda som pryder detta inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar